Friday, November 8, 2013

külah pastası tarifi

Merhabalar degerli web sitesi takipçilerimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün külah pastası tarifi yazisini paylasmaya karar verdik.




kulah pastasi tarifi 1




Bu pastayı yapmak için kalıplar satılıyor ama benim elimde kalıplarım yoktu, ne yaptıııııııım yağ tenekesinden keserek kendi kalıbımı kendim yaptım.Üzerlerine yağlı kağıt sardım ki yapışıp kalmasın:)


Not: Bence benim tekniği denemeye kalkmayın çok zor ve bir o kadar da kesici oluyor....


MALZEMELER:






Kreması için:






2 Su bardağı süt.






4 yemek kaşığı tepeleme un.






4 yemek kaşığı şeker.






1 yumurta.






Bütün malzeme beraber pişirilir ve soğutulur.






1 Poşet muzlu kremole


1 Poşet kremşanti







Kremole üzerindeki tarif gibi hazırlanır.






Kremşanti 1 su bardağı süt ile çırpılır.






Hepside kremayla karıştırılır ve iyice çırpılır.






3 tane muz tavla zarı büyüklüğünde küp küp doğranır ve kremanın içine karıştırılır.






Kremamız kullanmak için hazııııır.

Hamur için..

Kendim hamur yoğurup yapamak istiyorum derseniz bu tarifden yapabilirsiniz..

1 kahve fincanı süt.

2 yumurta.

1 kahve fincanı şeker.

1 kahve fincanı  Erimiş margarin.

1 paket vanilya.

1/2 paket kabartma tozu. bir çay kaşığı tepeleme amonyak (Eğer isterseniz mayalı da yapabilirsiniz)

Aldığı kadar un..

Bütün malzemyi yoğurun ve merdaneyle çok ince olmayacak şekilde açın..

Ve aşağıda anlattığım gibi şekil verin..

Elinizde kalıp olduktan sonra yapması çok basit...




Hamur yoğurdum hazırladım diyene kadar en kolay yolu Milföy hamuru kullanmak...



Her parçayı merdane ile çok ince olmamayacak şekilde açın.






Açılan hamuru 2 santim kalınlığında şeritler halinde kesin.




O parçaları kalıpların üzerine sarın.





Yağlanmış tepsiye dizin.





200 derecede ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirin.




Pişen külahlar soğuduktan sonra içlerine hazırladığımız krema çay kaşığı ile doldurulur.

İsterseniz üzerlerine renkli şeker yada renkli çikolatalardan dökebilirsiniz.


Herkese afiyet bal şeker olsuuuuuuun..





Bu yazi ile alakali daha fazla bilgi gorebileceginiz faydali bir web sitesi : dondurma külahında kek

No comments:

Post a Comment