Tuesday, May 6, 2014

Kirma Tavuk Kebabi






es selamü aleyküm dostlar 


ilk sevgili sefimin objektifinden gördüm bu yemegi .öyle güzel bir görüntüsü vardi ki 


aklimda kaldi o hali , tadini hayal ettim. Dostlar bizlere bu lezzetleri yeniden günümüze tasiyan sayin sefim sayin  YUNUS EMRE AKKOR  bu vesile ile saygilarimi sevgilerimi gönderiyorum. 


mutfak adina icimde uyanislara sebep oldunuz rahman razi olsun .


Ben ecdadimizin damak tadindan öylesine eminim ki ,hic tereddüt etmeden denedim .


ve inanin bana ,hayatim boyunca tavugu bu lezzette yemek ilk bu yemekde nasip oldu . 


sizlerede nasip olsun ister gönlüm. tekrar cok tesekkür ederim sefim .yanlis aksettirdiklerim mutlak oldu


bu tarifin incelikleri elbette sefim anlatiken uygulamaya calistim 


sefim tüm tavuk diyor malzemede, ben pirzolalaik but kullandim 


 izgaralik olarak acilmis seklindeydi aldigim butlar  


kizimda yesin diye, arnavut biberi yerine normal dolmalik kuru biber kullandim.sizler anavut biberi kullanabilirsiniz . hatam var ise af ola sefim .ve dostlar imkaniniz dahilinde sefimin kitaplarina sahip olmanizi isterim .benimde kütüphanemde ilk firsatta yerini almasini istiyorum .bir iki kez kargoda kitaplarim kaybolunca internet üzeri kitap almayi su siralar erteledim bir kac ay daha sabredip


 türkiyeye gelince almayi istiyorum insAllah .





belirteyim cok yogun gecen bir zaman diliminde yaptigim icin  kebabimizi,  malesef 


 asama resimleri yok .korkmayin cokda zahmetli degil yemegimiz 


aksine cabuk oluyor ,cok ayrinti istemiyor .ugrastiran bir kebap degil . sefim ölcü olarak 100 gr tereyag vermis ben biraz daha fazla tuttum. tavsiyemdir ;) sizde fazla tutun .servise götürmeden evvel yagi üzerinden kasikla alin .ve bu yagi sonra pilavda yada corbada kullanin ben yanina pilav yaptim o pilavda kullandim bir miktar . yarisinida corbalik ayirdim ;)


malzeme 


6 tane tavuk but ( izgaralik pirzola seklinde acilmis)  


125 gr tereyag 


10 tane arpacik sogani yada 2 büyük sogan dörde bölünmüs 


2 tane dolmalik kuru biber yada  1 kurutulmus iri dövülmüs arnavut biberi 


1 cay kasigi karabiber ,1 tatli kasigi kimyon ,tuz 


2 su bardagi su 


üzeri icin dogranmis maydanoz 









yapilisi 


mümkünse agir bir derin tava kullanmanizi isteyecegim .lezzete lezzet katan bir faktör 


tereyagini tavaya birakalim burada belirtmek istiyorum sefim tavugu kizartma öncesinde


rendelenmis sogana ile terbiye etmis 15 dakika kadar. ben onuda yapmadigim halde


 (aceleden dolayi tabii )


lezzzeti cok güzeldi. dilerseniz sizler yapabilirsiniz .Ben tavuklari yikayip iyice kurladim tavada yavastan eriyen tereyaginin üzerine derileri alta gelecek sekilde dizdim üzerine dolmalik biberi avcumda ufalayip kizaran tavuklarin üzerine serpistirdim . arada oynatmak kaydi ile iyice kahverengi oluncaya degin orta ateste kizarttim cok güzel kizarmali sakin es gecmeyin .


sonra diger taraflarini kizartmaya biraktim .diger taraflarida kizarinca


 üzerine soganlari tuz karabiberi ve kimyonu serpistirdim .bir iki kez tavuklari oynatip 


üzerine suyu ilave ettim. orta ateste kapagi kapli olarak (son dakikalarda aldim kapagi ben) 


20 -25 dakika pisirdim. sonra üzerine maydanozu dograyip ,dogru sofraya ortaya tavasi ile koydum. 


sonrasimi ?.sefimin dedigi gibi ekmegi tavanin dibine bir ileri, bir geri sürterek o tada varmak kaliyor .





Ben pilav yaptim yanina. yaptim ama pilav yaninda sönük gereksiz kaldi 


 basli basina bir ziyafet tek haliyle kebabimiz tek  ekmek yeterli inanin sonrasi sofradan kalkmadan dilimde dua hayranlikla .


 Ruhun sad olsun ey osmanli  siz sefim, iki cihada aziz olasiniz rabbim yolunuzu acik eylesin 


afiyet olsun dostlar dualara talibim 


Muhabbetle 

No comments:

Post a Comment